حمله جدید به ایلات در جنوب فلسطین اشغالی بازداشت ۱۰۰۰ دانشجوی آمریکایی معترض به جنایت‌های صهیونیست‌ها رئیس اداره قرآن، عترت و نماز ارتش: تقویت مراکز قرآنی، کمک به نشر قرآن در جامعه است سرپرست وزارت صنعت و تجارت طالبان به ایران سفر کرد سردار سلامی: همه کشور‌های دنیا با جنگ ضعیف می‌شوند، اما جمهوری اسلامی ایران با جنگ‌قوی‌تر شد وزیر خارجه آمریکا در تل‌آویو: حالا وقت توافق است رئیسی در هیئت‌دولت بر فراهم‌کردن زمینه حضور هر‌چه‌گسترده‌‌تر مردم در دور دوم انتخابات مجلس تأکید کرد وزیر کشور: طرح تقسیم استان تهران در دست بررسی است تجلیل از فعالان و مبلغان فرهنگی منطقه پدافند هوایی شمال شرق در حرم مطهر رضوی ویدئو | بخش‌هایی از هم‌خوانی معلمان در دیدار امروز با رهبر انقلاب چین تست‌های دریایی ناو هواپیمابر نسل بعدی را آغاز کرد کاهش ۲۶۷ میلیون دلاری کمک‌ها به نماینده سازمان ملل در فلسطین ترامپ بار دیگر اعضای ناتو را تهدید کرد نخست‌وزیر اوکراین از برنامه خرید ۳۰۰ هزار پهپاد جدید خبر داد یک مقام سازمان ملل حمله به رفح را «یک تراژدی غیرقابل وصف» دانست دبیرکل سازمان ملل دستور داد؛ درباره گور‌های جمعی در رفح تحقیق شود اسرائیل: حزب‌الله از مرز‌ها دور نشود جنوب لبنان را اشغال می‌کنیم زلنسکی: انتظار داریم پس از پایان جنگ به عضویت ناتو درآییم گروسی به ایران می‌آید رهبر معظم انقلاب در دیدار معلمان: تشکر از معلم برای توجه دادن افکار عمومی به اهمیت معلم است + فیلم و تصاویر مدیرکل سازمان جهانی بهداشت: حمله اسرائیل به رفح یک فاجعه انسانی است
سرخط خبرها

رویترز مدعی شد که ایران قبل از حمله تروریستی مسکو به روسیه هشدار داده بود

  • کد خبر: ۲۱۹۴۷۰
  • ۱۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۵
رویترز مدعی شد که ایران قبل از حمله تروریستی مسکو به روسیه هشدار داده بود
خبرگزاری رویترز در گزارشی به نقل از سه منبع ناشناس ادعا کرده ایران پیش از حمله مرگبار اخیر به سالن کنسرت در حومه مسکو، اطلاعاتی را در خصوص احتمال یک عملیات تروریستی قریب‌الوقوع در خاک روسیه در اختیار این کشور قرار داده بود.

به گزارش شهرآرانیوز، خبرگزاری رویترز امروز دوشنبه به نقل از سه منبع ناشناس در گزارشی اختصاصی خبر داد که پیش از حمله مرگبار اخیر به سالن کنسرت در حومه مسکو، ایران روسیه را از احتمال یک عملیات تروریستی بزرگ در خاک این کشور بدون بیان زمان و هدف دقیق آگاه کرده بود.

در این حمله تروریستی که مرگبارترین حمله در ۲۰ سال گذشته روسیه بود، افراد مسلح در شامگاه ۲۲ مارس (سوم فروردین) به روی افراد حاضر در تالار شهر کروکوس با سلاح‌های خودکار آتش گشودند و دستکم ۱۴۴ نفر را به کام مرگ کشاندند. داعش بعد از این حمله مسئولیت آن را برعهده گرفت.

یکی از این منابع گفت «روز‌ها قبل از حمله در روسیه، تهران اطلاعاتی را با مسکو درباره احتمال یک حمله تروریستی بزرگ داخل خاک روسیه به اشتراک گذاشت که در بازجویی‌ها از افراد دستگیر شده در ارتباط با بمب‌گذاری‌های مرگبار در ایران به دست آمده بود».

در حمله تروریستی که چهارشنبه ۱۳ دی ماه در گلزار شهدای کرمان و همزمان با چهارمین سالگرد شهادت سردار شهید قاسم سلیمانی رخ داد، ده‌ها ایرانی شهید و بیش از ۲۰۰ نفر مجروح شدند. 

وزارت اطلاعات اواخر دی در اطلاعیه‌ای از دستگیری تعدادی از سرکردگان داعشی حادثه تروریستی کرمان و انتقال آنها به بازداشتگاه‌های کشور خبر داد.

منبع ناشناس دوم رویترز گفت «به آنها (اعضای داعش شاخه خراسان) دستور داده شده بود برای یک عملیات مهم در روسیه آماده شوند... یکی از تروریست‌ها (دستگیر شده در ایران) گفت که برخی از اعضای این گروه به روسیه سفر کرده‌اند». 

به گزارش رویترز، منبع سوم که ادعا شده یک مقام ارشد امنیتی است، گفت «از آنجا که ایران خود سال‌ها قربانی حملات ترویستی بوده، مقام‌های ایرانی به تعهدات خود برای هشدار به مسکو بر اساس اطلاعات به دست آمده از ترویست‌های دستگیر شده عمل کردند».

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->